Tegoroczna kampania postawiła nie tylko na przekaz do rodziców, ale przede wszystkim na edukację i wyrabianie prawidłowych nawyków wśród najmłodszych pasażerów. Często bowiem same dzieci sygnalizują swoje oczekiwania wobec opiekunów, przypominając o konieczności stosowania urządzeń zabezpieczających je podczas podróży samochodem. Na antenie stacji MiniMini od lipca do listopada 2006 roku będzie emitowany animowany spot reklamowy, w którym mały pancernik – bohater kampanii, będzie przypominał dzieciom i ich rodzicom bezpieczeństwie podczas jazdy samochodem.
Akcja skierowana jest do dzieci w wieku 4-12 lat i ich rodziców. Działania medialne wspiera Policja. „Klub Pancernika Klika w Fotelikach” jest częścią programu badawczego Unii Europejskiej EUCHIRES na rzecz bezpieczeństwa na drogach. Oprócz Polski biorą w niej udział: Holandia, Belgia, Hiszpania, Czechy, Słowenia, Szwecja, Portugalia, Finlandia i Niemcy.
Kampania reklamowa obejmuje: telewizję, radio, prasę, billboardy.
Organizatorem akcji podobnie jak w zeszłym roku jest Instytut Transportu Samochodowego, przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej oraz we współpracy z Ministerstwem Edukacji oraz Policją.