Badania przeprowadzone po 2 kampanii w 2006 roku wykazy, ze ponad 78% dzieci jest prawidłowo przewożonych, podczas gdy w 2005 roku było to około 52%.
Tegoroczna kampania wykorzystuje w spotach radiowych i telewizyjnych piosenkę, która bazuje na melodii z filmu „Czterej Pancerni i Pies” oraz hasło „Pancernik przypomina, Rodzic Zapina”.
Na stroie internetowej www.klubpancernika.pl, organizatorzy przygotowali mnóstwo gier i konkursów oraz nowość: specjalne forum dla rodziców, za pośrednictwem którego będzie można odsprzedać lub oddać używany fotelik.
Akcja skierowana jest do dzieci w wieku 4-12 lat i ich rodziców. Działania medialne wspiera Policja. „KLUB PANCERNIKA KLIKA W FOTELIKACH” jest częścią programu badawczego Unii Europejskiej EUCHIRES na rzecz bezpieczeństwa na drogach. Oprócz Polski biorą w niej udział: Austria, Holandia, Belgia, Hiszpania, Czechy, Słowenia, Szwecja, Portugalia, Finlandia, Francja, Luksemburg, Łotwa, Włochy i Niemcy.
Organizatorem akcji podobnie jak w latach ubiegłych jest Instytut Transportu Samochodowego, przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej oraz we współpracy z Ministerstwem Edukacji oraz Policją.