Jednym z większych zagrożeń dla dzieci, które dużo czasu spędzają przed komputerem jest zastąpienie prawdziwego świata i realnych, codziennych spraw rzeczywistością wirtualną.
Dla rodziców to istotny problem.
To kluczowe pytanie wszystkich rodziców, którzy starają się w świadomy sposób wpływać na rozwój swoich dzieci. Ważne, aby rzeczywistość gier nie stała się rzeczywistością zastępczą dla malucha. Dlatego czas poświęcony na zabawę w świecie wirtualnym nie może być dłuższy niż zabawa w świecie realnym, a na pewno powinien być kontrolowany przez rodziców.
Na rynku pomocy dydaktycznych jest wiele propozycji programów multimedialnych ukierunkowanych na rozwój dziecka na określonym etapie rozwoju (okres przedszkolny, szkolny). Proponowane w tych programach zabawy ćwiczą uwagę dziecka, usprawniają umiejętności rozróżniania elementów graficznych oraz szeroko rozumiane umiejętności językowe.
Agnieszka Borowiec, logopeda, terapeuta głosu